اجتماعیاخبار

شهرهای گلستان اقدامی برای توسعه «شهر الکترونیک» نکرده اند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: متاسفانه تاکنون هیچ کدام از شهرداری های استان در زمینه توسعه شهر الکترونیک فعالیت خاصی نداشته اند.

محمد احمدی  اظهار کرد: شهرداری یکی از مهمترین ارگان هایی است که می تواند در راه اندازی هوشمند سازی شهرها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، ولی متاسفانه تا به الان هیچکدام از شهرداری های استان در این زمینه فعالیت خاصی نداشته اند.

وی افزود: در سال ۹۸ در استان چندین نشست با حضور اساتید بین المللی، ملی و دانشگاهی برگزار شد و همچنین بین کارشناسان در مورد نحوه پیاده سازی شهر هوشمند گفتگوهایی انجام گرفت.

احمدی ادامه داد: اخیراً هم جلساتی را با دفتر امور شهری استانداری برگزار کرده ایم که با استقبال آنها روبرو شده و ابراز تمایل کرده اند تا این موضوعات را به شهرداری های استان انتقال دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مفهوم شهر الکترونیک دیگر معنایی ندارد، ابراز کرد: بحث شهر هوشمند که مفهومی کامل تر و وسیع تر است در دنیا مطرح است، شهر الکترونیک موضوعی بود که در دهه ۸۰ توسط دکتر جلالی در استان مطرح شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: وزارت ارتباطات وظیفه اش این است که برای زیرساخت یک شهر هوشمند سرویس های متعدد اینترنت و دستگاه های متعدد را در اختیار شهرها قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر در تمامی شهرهای استان مردم از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و همچنین بالای ۹۰ درصد روستاهای استان نیز اینترنت دارند.

احمدی با اشاره به اینکه موضوع شهر هوشمند یک مسئله همه جانبه است، تصریح کرد: شهر هوشمند یک موضوع و فرآیندی است که باید به سمت آن حرکت کنیم و در همه جا از جمله حمل و نقل، امور اداری، محیط زیست و بسیاری از موضوعاتی دیگر که مردم با آنها سرو کار دارند، به کار برده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا