اجتماعیاخبار

هفته هجدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس پایان یافت

روز دوم و پایانی هفته هجدهم مسابقات کورس اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس با شرکت ۶۶ راس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در سه دور هزار متری و چهار دور هزار و ۲۰۰ متری، عصر امروز دوشنبه بدون حضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

در دور نخست روز دوم و پایانی این هفته اسب‌های سه ساله نژاد ترکمن (maiden) به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب “دالاس کرمی”، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های “هدیه سیاه پوش” و “افسوم شهریار” به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که به مسافت هزار متر ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون (maiden) برگزار شد، اسب “پائولتا” اول شد و اسب‌های “تیامو” و “اینیبل” به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس ۲ و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد که در پایان اسب “سایدن” با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های “تاوانورا” و “جان بابا” به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم روز دوم و پایانی هفته هجدهم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس که به مسافت هزار و ۲۰۰ متر و ویژه اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد کلاس یک مشرقی کاپ برگزار شد، اسب “بلاتو” سریع‌تر از خط پایان گذشت و در جایگاه نخست قرار گرفت و اسب‌های “بن آمور” و “اودیسه” به ترتیب مقام‌ دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات اسب‌های سه ساله نژاد دوخون کلاس پنج به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب “بریتانیا ۲” اول شد و اسب‌های “سلطان سه” و “لندن” به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم میان اسب‌های بیش از چهار سال نژاد دوخون کلاس پنج به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد که اسب “ردلاین” اول شد و اسب‌های “هایدرنجیا” و “اینسپشن” به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور هفتم و پایانی روز دوم هفته هجدهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس نیز میان اسب‌های بیش از چهار سال نژاد تروبرد (maiden) به مسافت هزار متر برگزار شد که اسب “اسمارتی لاو” اول شد و اسب‌های “رست لس” و “هج اکسل” به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته هجدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس سه میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس از پاییز سال گذشته آغاز شد اما به سبب شیوع کرونا و در برخی مواقع به دلیل نارنجی و قرمز شدن وضعیت این شهرستان تعطیل می‌شد، همچنان ادامه دارد و قرار است تا قبل از ماه مبارک رمضان امسال به پایان برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا