اجتماعیاخبار

امدادرسانی به ۳۰۸نفر درسیلاب آزادشهر/۷۷واحد مسکونی از آب تخلیه شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان از امدادرسانی به ۳۰۸ نفر در سیلاب آزادشهر خبرداد و گفت: همچنین در این حادثه ۷۷ واحد مسکونی از آب تخلیه شد.

حسن ملک شاهکوهی در گفتگو در خصوص آخرین آمار امدادرسانی به سیل زدگان آزادشهر اظهارکرد: از شامگاه جمعه (۱۱ تیرماه) برخی از مناطق گلستان به دلیل بارش های رگباری دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند که امدادرسانی به آنها تا روز گذشته (دوشنبه) ادامه داشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان افزود: بر این اساس در شهرستان آزادشهر، محور آزادشهر به شاهرود بخش چشمه ساران، روستاهای سرتپه، اکبرآباد، تیلان، فارسیان، ازدارتپه، مرزبان، توران ترک و توران فارس سیل و آبگرفتگی رخ داد که به دلیل شدت بارش ها نیروهای امدادی از پایگاه مرکزی، خوش ییلاق و همچنین از علی آبادکتول، مینودشت و گنبدکاووس به محل اعزام شدند.

وی بیان کرد: ۱۹ تیم ارزیاب و سیلاب متشکل از ۶۰ نجاتگر داوطلب و نجاتگر پرسنل در این عملیات شرکت داشتند و به ۷۷ خانوار با جمعیت ۳۰۸ نفری امدادرسانی شد.

ملک شاهکوهی اضافه کرد: برای لایروبی و رفع گل و لای ۱۵ دستگاه موتورپمپ و لجن کش بکارگیری و ۷۷ واحد مسکونی از آب تخلیه شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت: همچنین ۱۱۳ خودرو گرفتار شده در سیل و ریزش کوه محور خوش ییلاق مورد ارزیابی قرار گرفتند که خوشبختانه مشکل خاصی نداشتند.

طبق گفته وی ۴۱ بسته یک ماهه، ۱۶۴ تخته پتو، ۳۲ عدد کلمن، ۱۲۳ تخته موکت، ۴۱ قوطی پودر لباس شویی، ۴۱ ست ظروف و ۴۵ ست بهداشتی بین مردم سیل زده توزیع شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا