اخبار

بارش برف در جاده‌های کوهستانی گلستان؛ رانندگان زنجیر چرخ داشته باشند

 بارش نخستین برف بهاری که از ساعاتی پیش در مناطق کوهستانی گلستان به‌ویژه جاده آزادشهر – شاهرود در محدوده خوش ییلاق و توسکستان گرگان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، سبب شد تا مسوولان راهداری و پلیس راه استان از رانندگان بخواهند هنگام عبور از این محورها زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آزادشهر روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که بارش برف از ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز در منطقه کوهستانی خوش ییلاق واقع در جاده آزادشهر – شاهرود آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

سیدعلی حسینی افزود: اگرچه ۲۴ نفر از نیروهای راهداری با ماشین آلات مربوطه درحال برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده هستند و فعلا مشکلی برای تردد وجود ندارد اما رانندگان برای پیشگیری از مشکلات احتمالی هنگام تردد در این مسیر حتما زنجیر چرخ همراه داشته و از سالم بودن سیستم گرمایشی و موتور وسیله نقلیه خود مطمئن باشند.

وی ارتفاع برف در منطقه کوهستانی خوش ییلاق را درحال حاضر پنج سانتی‌متر اعلام کرد و از رانندگان خواست حتی المقدور از تردد غیر ضروری در این مسیر اجتناب کنند.

همچنین جانشین پلیس راه گلستان نیز با اشاره به بارش باران و لغزنده بودن مسیرهای ارتباطی استان، از شدت گرفتن بارش برف و بوران در جاده‌های کوهستانی و کاهش دید خبر داد و از رانندگان خواست با سرعت مطمئن و رعایت فاصله طولی مناسب رانندگی کنند.

سرهنگ مهدی قنبری گفت: هم اکنون تردد در بیشتر جاده‌های گلستان بدون مشکل در حال انجام است اما در مسیر کوهستانی توسکستان و خوش ییلاق شاهد بارش خفیف برف، مه گرفتگی و کاهش دید هستیم که رانندگان برای تردد در این مسیر حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

مطابق پیش بینی هواشناسی گلستان بارش برف و باران تا عصر امروز در استان ادامه دارد.

از مجموع پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی گلستان، هزار و ۵۰۰ کیلومتر کوهستانی بوده که ۷۰۰ کیلومتر از این محورهای کوهستانی دارای ۵۵ گردنه برفگیر است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، امسال ۳۲ گروه راهداری را با بهره گیری از ۳۴۰ نیرو و ۱۴۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و سبک برای اجرای ماموریت در طرح زمستانه به کار گرفته است.

گلستان از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا