اجتماعیاخباراقتصاد

راه اندازی دستگاه «توموتراپی» و «ام آر آی» در پنج آذرگرگان

همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان، دستگاه «توموتراپی» و «ام‌ارآی» با هزینه بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در مرکز آموزشی درمانی پنج آذر گرگان راه‌اندازی شد.

به گزارش مردم گلستان، معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح طرح‌های بهداشتی در بیمارستان پنج آذر گرگان اظهار داشت: راه‌اندازی این دستگاه‌ها در مدت زمان کوتاه، کاری جهادی و اقدامی ارزشمند است.

حسین فرشیدی اظهار کرد : اهمیت راه‌اندازی این ۲ دستگاه برای درمان بیماران خاص و درگیر سرطان است .

وی گفت: هزینه راه اندازی این دستگاه‌ها بیش از ۲ هزار و۷۰۰ میلیارد ریال است که در مرکز آموزشی درمانی پنج آذر گرگان راه‌اندازی شد.

توموتراپی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های انتقال پرتو است که از ترکیب تصویربرداری سه بعدی با تابش پرتوهایی بسیار هدفمند برای درمان سرطان استفاده می‌کند.

احداث هشت پروژه درمانی با زیربنای هزار و ۸۰۰ مترمربع شامل توموتراپی و ام‌ارآی بیمارستان‌های پنج آذر گرگان و بقیه‌الله اعظم (عج) علی‌آبادکتول، کلینیک درمان نازایی در بیمارستان شهدا گنبدکاووس و کلینیک درمان نازایی سطح ۲ به همراه مرکز دندانپزشکی و مرکز همودیالیز در کلینیک دزیانی و اورژانس جاده‌ای مهدی‌آباد با اعتباری بالغ بر ۶۱۵ میلیارد ریال، بخشی از پروژه‌های قابل افتتاح حوزه بهداشت و درمان در سفر دوم رییس جمهور به گلستان بود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا