اخبارورزشویژه خبری

صابر کاظمی ۲ سال از فعالیت های ورزشی محروم شد/ قائمی پادرمیانی کرد

با حکم کمیته انضباطی ؛

صابر کاظمی برای عدم تمکین جهت حضور در تیم ملی ۲ سال از فعالیت های ورزشی محروم شد.

به گزارش مردم گلستان، صابر کاظمی ستاره و لژیونر والیبال ایران بدلیل امتناع از حضور در اردوی تیم ملی، برای مدت ۲ سال از حضور در هر گونه مسابقه والیبال اعم از لیگ های داخلی و خارجی محکوم شد.

میلاد تقوی رییس فدراسیون والیبال درباره این رای گفت: کاظمی ابراز پشیمانی نکرده و خودش را محق نپذیرفتن دعوت تیم ملی دانست لذا کمیته انضباطی هم سعی کرد یک حکم بازدارنده صادر کند.

جلسه کمیته انضباطی والیبال روز شنبه، ۲۰ مرداد برگزار و صابر کاظمی به دلیل عدم حضور در تیم ملی به دو سال محرومیت از والیبال محکوم شد.

رییس فدراسیون در مورد صدور حکم سختگیرانه برای کاظمی گفت: کمیته انضباطی تصمیم گرفته است. به نظرم علت شدت حکم به خاطر عدم ابراز پشیمانی آقای کاظمی، برداشت کمیته از نوع برخورد و نوع صحبت‌های ایشان بوده است.

کاظمی خودش را محق می‌دانست که دعوت تیم ملی را نپذیرد. بنابراین در راستای احترام به حقوق مردم و جلوگیری از بازیکن‌سالاری باید حکمی صادر می‌شد که بازدارنده باشد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد بخاطر واکنش قسمتی از کشور حقوق همه کشور را زیر سوال ببریم کار درستی نیست. امیدوارم در نهایت تصمیم کمیته انضباطی باعث شود بقیه بازیکنان به جایگاه تیم ملی بخاطر مردم احترام بگذارند، نه بخاطر فدراسیون. فدراسیون وکیل حقوق مردم و مردم صاحب اصلی تیم ملی هستند. بازیکنی که به تیم ملی پشت کرده یعنی به مردم پشت کرده است. با توجه به اینکه آقای کاظمی در جلسه ابراز پشیمانی نکرده و خودش را محق نپذیرفتن دعوت تیم ملی می‌دانست، کمیته انضباطی هم سعی کرده یک حکم بازدارنده صادر کند. البته او برای درخواست تجدید نظر وقت دارد و باید ببینیم کمیته استیناف دراین مورد چه تصمیمی می‌گیرد.

تقوی در پاسخ به این سوال که اگر کاظمی در جلسه ابراز پشیمانی می‌کرد با محرومیت کمتری مواجه می‌شد، بیان کرد: قطعا ابراز پشیمانی از پشت کردن به تیم ملی در صدور حکم تاثیر داشت.

علی فرخی رئیس کمیته انضباطی درباره حکم صادره شده برای کاظمی، گفت: با توجه به اظهارات و دفاعیات کاظمی که غیرموجه و غیر مدلل تشخیص داده شد، بنابر استناد به بند ۱۶ ماده ۲۵ آیین‌نامه سازمان لیگ که بازیکنان را موظف می‌دارد که به هنگام دعوت به تیم ملی، اجابت کنند یا دلیل موجه ای برای غیبت خود بیان کنند و کاظمی نتوانست جمع کمیته انضباطی را متقاعد کند، به اتفاق آرا برای این بازیکن دو سال محرومیت از حضور در هرگونه مسابقه والیبال اعم از لیگ‌های داخلی و خارجی تعیین شد که این رای در فرجه قانونی قابل تجدید نظرخواهی است.

میانجی‌گری فرهاد قائمی برای صابرکاظمی

ظهر امروز سه شنبه ۲۳ مردادماه صابر کاظمی بازیکن والیبال کشورمان به همراه فرهاد قائمی بازیکن سابق تیم‌های ملی والیبال و مربی تیم ملی نوجوانان کشورمان با حضور در دفتر سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال با ابراز پشیمانی درخواست کرد تا ضمن بررسی مجدد پرونده در جلسه تجدید نظر فرصت حضور در لیگ برتر ایران برای کسب آمادگی بیشتر به وی داده شود تا بتواند سال آینده با صلاح دید کادر فنی با پیراهن تیم ملی در مسابقات لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان به میدان برود تا با جبران مافات موجب شادی مردم و هواداران والیبال شود

ریس فدراسیون والیبال نیز با تشکر از پادرمیانی فرهاد قائمی، با ابراز خرسندی از انتخاب مسیر درست توسط صابر کاظمی و اقدام برای دلجویی از مردم و هواداران گفت در اولین فرصت جلسه تجدید نظر برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا