اخبارورزش

هفته چهارم کورس بهاره اسبدوانی بندرترکمن برگزار شد

هفته چهارم رقابت‌های اسبدوانی بهاره بندرترکمن عصر امروز یکشنبه با رقابت ۵۴ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در هفت دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان ساحلی استان گلستان برگزار شد.

در دور نخست رقابت های این هفته اسب‌های نژاد تروبرد با سن بالاتر از سه سال وارد دپار شدند که آرمین آق آتابای با اسب برزیل قهرمان شد و یونس اورکلی با اسب ساحلی و سراج الدین اندروا با اسب باتیس به ترتیب دوم و سوم شدند.

دومین دور این مسابقات بین اسب‌های نژاد ترکمن بالای سه سال برگزار شد که در پایان یاسر جرجانی با اسب گل تاتار علیا اول شد و سراج الدین اندروا با اسب بال خان ارمشی و محمد خوجملی با اسب یل یالی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در رقابت دور سوم میان اسب‌های نژاد دوخون با سن بالاتر از سه سال آرمین آق آتابای با اسب فست زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سوم به ترتیب به عبدالحلیم قبادی باعث ناز کومانچی و سراج‌الدین اندروا با اسب آیدا رسید.

در دور چهارم اسب‌های نژاد تروبرد با سن بالاتر از سه سال وارد دپار شدند که رامین قهرمانی با اسب توربو قهرمان شد ، عنوان دوم به امیر مختومی با اسب گل آقا رسید و نورمحمد بهادر با اسب گلدن مرهی سوم شد.

همچنین در رقابت دور پنجم بین اسب‌های  نژاد دوخون سه ساله و بالاتر  رامین قهرمانی با اسب امیننت زودتر از خط پایان گذشت و اول شد و یاشار جرجانی با اسب آلپار و ابراهیم قره قاشلی با اسب یادهیهات به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ) سه ساله و بیشتر محمد امین توماج با اسب گالاند زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و قهرمان شد، اسب سلما با چابکسواری علیرضا شامیر دوم شد و محمد خوجملی با اسب تارلان سوم شد.

در دور پایانی و هفتم اسب های دو خون بالای سه سال وارد دپار شدند که آرمین آق آتابای با اسب ساییدن قهرمان شد و عبدالحلیم قبادی با اسب آل بندر در مکان دوم قرار گرفت عنوان سوم این دور به اسب لندی با چابکسواری یاسر جرجانی رسید

 بر اساس توافق مالکان اسب‌ها و مجریان مسابقه و شیوه نامه های بهداشتی کرونا این مسابقات بدون تماشاکر برگزار شد و مبلغ یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال جایزه به مالکان چابکسواران و مربیان  اسب‌های برتر پرداخت گردید.

مسابقات اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا