اجتماعیاخبار

گلستان رتبه دهم توازن رشته‌ای آموزش وپرورش کشور قرار دارد

 مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه استان گلستان رتبه دهم توازن رشته ای آموزش و پرورش در کشور را دارد، گفت: بیشترین توازن رشته ای مربوط به شهرهای بندرگز و علی آبادکتول است.

به گزارش مردم گلستان ،سیدرضا نظری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: همه فعالیتهای آموزش و پرورش گلستان بر اساس سند تحول بنیادین است و هدف ما این است که وقتی دانش آموزان از مدارس فارغ التحصیل می شوند حداقل یک حرفه را آموخته باشند که بتوانند مسائل خود را حل کنند.

نظری گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده دانش آموزان پایه اول متوسطه متناسب با استعداد، توانایی، رغبت، هوش و علایق خود نسبت به انتخاب رشته تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقه آنها می‌شود، آشنا خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: فعالیت‌های هفته مشاغل از ۱۵ بهمن ماه آغاز و تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده اجرایی می‌شود و تلاش می‌کنیم در این پروسه سه ماه برنامه‌های مناسبی پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: در طول این سه ماه و به تناوب با بازدید از مراکز و محیط‌های شغلی، معرفی مشاغل، ارائه درس شناسایی مشاغل در دروس مختلف تحصیلی، مقاله نویسی شغلی، اجرای نمایشنامه شغلی، اشتغال در ایام فراغت و انجام مصاحبه شغلی توسط دانش آموزان، مهمترین شیوه‌های اجرای راهنمایی شغلی به این قشر ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هنرستان گلستان میزبان حدود ۲۶ هزار دانش آموز در رشته‌های مختلف است. بالاترین توازن رشته ای در استان گلستان به ترتیب متعلق به شهرستان های بندرگر و علی آباد است. و رتبه گلستان در مقوله توازن رشته‌ای در پایه دهم بین استان‌های کشور جایگاه دهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: هنرستانها می توانند به دانش آموزان ما مشاغل را معرفی کنند زیرا مشاغل زیادی داریم که دانش آموزان نسبت به آن آگاهی ندارند و پس از آشنایی به آن علاقه مند و در آن حرفه موفق می شوند.

نظری با تاکید این مطلب که والدین هرگز نظر خود را در انتخاب رشته به فرزندان خود تحمیل نکنند گفت: آموزش و پرورش باید نیاز شغلی ۲۰ سال آینده استان را شناسایی  و مشاغل جدید را معرفی و بستر تحصیل آن را برای دانش آموزان فراهم کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا